19 Mayıs 2015 Salı

Neden İngilizce Öğreniyoruz? Ya da Hocam İngilizler de Türkçe öğreniyor mu?

Sınıfta arada bir öğrencimin biri çıkar ve şöyle sorar.
- Hocam İngilizler de Türkçe öğreniyor mu?
Bu soru her meslektaşıma zaman zaman sorulur. Ve sorulduğu anda öğretmenin aklından bir sürü alt yazı geçer.
Örnek olarak;

- Ben İngilizce öğrenmek istemiyorum.
- Türküm ben yabancı hayranı değilim.
- Bu soruyu daha önce başka İngilizce öğretmenlerine de sormuştum. Gıcık olup uzun uzun anlatmıştı bu sayede ders kaynamıştı v.s.

Bu ve benzeri düşünceler benim de aklımdan geçiyor. Hatta öğretmenliğimin ilk yıllarında uzunca açıklamalar yapmışlığım da var.

Bu yazı o açıklamaları özetlemek için yazıldı. Gerçekten neden İngilizce öğrendiğimizi ya da öğrenmeye çalıştığımızı merak edenler için faydalı olabilir.

Dünya da 3 tane evrensel dil vardır.
1- Duyguların dili müzik.
2- Bilimin dili matematik.
3- Sorun çözme ve işbirliği dili İngilizce.

Eğer dünyada herhangi bir başka ülke ile işbirliği yapmak isterseniz ortak bir dil konuşmanız gerekir. Bu da günümüz ve gelecek koşullarında İngilizcedir.

Eğer sadece anadilinizi konuşursanız sadece sınırlı bir alanda faaliyet gösterirsiniz.
Dünya ya açılmak içinse İngilizce şarttır.

Yazan: Harun Tahtacı
İngilizce Öğretmeni
haruntahtaci@gmail.com

Kaynakça;

http://www.ted.com/talks/jay_walker_on_the_world_s_english_mania?language=tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder